אחת מההשלכות של מגפת הקורונה הייתה סגירה של מוסדות הלימוד השונים – בתי הספר, מכללות ואוניברסיטאות. התלמידים והסטודנטים נשלחו הביתה, במקרים רבים במחיר של קטיעת רצף הלימודים. מתוך רצון לסייע לתלמידים ולמורים ולשמור על המשכיות הלימודים, חברת רובוטק העניקה רישיונות זמניים לתוכנות סימולציה לימודיות במגוון נושאים טכנולוגיים למוסדות הלימוד השונים.

בעזרת תוכנות אלה, שמרו המורים והמרצים על רצף לימודי ותרגול שוטף של חומרי הלימוד כשהתלמידים והסטודנטים המשיכו להפעיל מביתם ובאופן וירטואלי את הרובוטים, לבנות מתקנים הידראוליים, ללמוד על בקרים, להפעיל מכונות CNC ועוד נושאים נוספים רבים.

Robocell

תוכנת סימולציה ללימוד רובוטיקה

PLCMotion

תוכנת סימולציה ללימוד בקרת PLC

בעזרת תוכנות הסימולציה, התלמידים והסטודנטים תרגלו ולמדו מרחוק את הנושאים הבאים:

  • בקרה: בעזרת תוכנתPLCMotion למדו התלמידים והסטודנטים על לוגיקת הבקר עם דיאגרמת סולם וחיבור לדוגמאות HMI (ממשק אדם-מכונה) בעולם האמיתי.
  • הידראוליקה ופנאומטיקה: בעזרת תוכנות HydraMotion ו-PnueMotion בנו התלמידים מעגלים הידראוליים ופנאומטיים תוך שימוש בספריית התקנים מתאימים הכוללים רכיבים אלקטרו-פנאומטיים, אלקטרו- הידראוליים.
  • רובוטיקה: בעזרת תוכנת RoboCell עבדו הסטודנטים עם רובוט תעשייתי (YASKAWA MHJF) ורובוט לימודי – ER4u . הם תרגלו תכנות של הרובוט, לימדו את הרובוט נקודות במרחב העבודה והריצו תוכניות עם סימולציה תלת ממדית. התוכנה מאפשרת גם חיבור פיזי לרובוט קיים, במעבדה אמיתית.
  • תיב”מ ו-CNC: בעזרת תוכנת CNCMotion התלמידים והסטודנטים למדו והפעילו וירטואלית מכונת CNC לימודית – תוך שימוש בכרסומת ומחרטה תלת ממדית, ותרגלו תכנון של חלקים ותכנות הפעולה ב – GCODE.
  • תכנון קווי יצור: בעזרת תוכנת OpenCIM יכלו התלמידים לבנות תאום דיגיטלי של קו ייצור המכיל מסוע, מחסן ממחושב, רובוטים, מכונות CNC – תוך תכנון יעילות קו הייצור, הכנסת הזמנות MRP ותצוגה תלת ממדית מלאה של קו הייצור.

אנו שמחים לציין שקיבלנו תגובות טובות ממוסדות הלימוד, על כך שאפשרנו להם לסיים בצורה טובה את שנת הלימודים מבלי לוותר על קורסי מעבדה והתרגולים הנדרשים.

“התגובות של הסטודנטים היו חיוביות מאוד ובסך הכול נהנו מאוד מההוראה ומהלימוד העצמי שלהם… אילולא עזרתכם, ספק אם היינו צולחים את הסמסטר”.
אמיר ביטון, המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, אוניברסיטת אריאל

PneuMotion

תוכנת סימולציה ללימוד פניאומטיקה

HydraMotion

תוכנת סימולציה ללימוד הידראוליקה