אני זיו יצחק, בת 19 מדימונה.

ב7 השנים האחרונות, עסקתי בתחום הרובוטיקה בבית הספר והשתתפתי בתחרויות הרובוטיקה הבינלאומיות: FLL וFRC. בשנת 2015 יזמתי ולקחתי חלק בהקמת קבוצת רובוטיקה לתיכון, המשתתפת בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית – FRC. מרגע הקמת הקב’ עד לסיום לימודיי, נבחרתי בבחירות דמוקרטיות להיות הקפטנית. התפקיד נעשה בהתנדבות מלאה ובמסגרת עבודה צוותית. הייתי אחראית על הובלת הקבוצה בכל המישורים: ליווי, תיאום ובקרה של כלל הצוותים, קביעת והובלת מפגשים קבוצתיים, ייצוג הקבוצה כלפי חוץ, האצלת סמכויות, וניהול תהליך הפקת הלקחים. לקחתי חלק בפיתוח יוזמות לקידום תחומי הSTEM בעיר ובעולם. עסקתי באיתור ומציאת תלמידים פוטנציאלים לקבוצה בנוסף לחברות וארגונים אשר יכולים לתרום לה.
יתרה מזאת, התנדבות ותרומה לקהילה הם חלק בלתי נפרד מחיי, בשנים האחרונות הדרכתי קבוצות רובוטיקה צעירות בכיתות ז’ וח’, קבוצות בבתי ספר יסודיים ואף מדריכה כיום את הקבוצה הבוגרת. אני מתנדבת בתור שופטת, בוחנת ומתנדבת כללית בתחרויות רובוטיקה של ארגון FIRST, מדריכה בכנסים ארציים ועירוניים, לוקחת חלק בהפקת ימי שיא שונים בקהילה ונפגשת עם שרים, חברי כנסת, מנכ”לים ועוד לקידום תחום הרובוטיקה
בארץ ובעיר. באפריל 2018 זכיתי להיות חלק מן התלמידים אשר זכו באות הנשיא לנוער מצטיין מבחינה לימודית וחברתית.
לאחר שנה של דחיית שירות זכיתי להתקבל למסלול צמרת – המסלול לרפואה כללית בעתודה האקדמית של צה״ל. אני גאה להגיד שהשתתפות בתוכניות הרובוטיקה העניקה לי כלים ויכולות שבלעדיהם לא יכולתי להגיע להישג הזה!

היי, אני תאיר דוד, בת 19 מדימונה.

מזה 6 שנים, אני לוקחת חלק בתוכניות הרובוטיקה של ארגון FIRST. בשלוש שנים האחרונות, הייתי חלק מקבוצת הרובוטיקה הבוגרת של בית הספר בה שימשתי כראש צוות מכניקה של הקבוצה. במסגרת תפקידי הובלתי את הצוות לאורך התהליך ההנדסי של בניית הרובוט, מאסטרטגיה לתכנון ובנייה של רובוט מוגמר.
בשנים אלו הגענו להישגים מרשימים בתחרויות ברמה הארצית ואף ברמה הבינלאומית בתחום העשייה הקבוצתית בקהילה.
בשנים האחרונות שימשתי כעוזרת מנטור של קבוצות רובוטיקה בתוכניות השונות ובגילאים השונים. בשנה האחרונה שימשתי כמנטורית של הקבוצה הבוגרת בתיכון וכמנטורית של קבוצת רובטיקה לבנות.
התנדבתי בתחרויות, ייצגתי את הקבוצה בפגישות עם חברי כנסת, מנכלים ומנהלים, הדרכתי בכנסי רובוטיקה ארציים ובמשלחת ראשונה של ארגון וורד אורט בקורס רובוטיקה בקאמפ בארצות הברית.
קיבלתי הכרה והזדמנות מדהימה מהקבוצה שלי להתמודד על המלגה לטכניון בתחרות הרובוטיקה הארצית, שם זכיתי עם עוד שני תלמידים נוספים, במלגה לארבעה סמסטרים מהטכניון.
בזכות התוכנית המדהימה הזו, החלטתי שאני רוצה לעסוק בתחום גם בעתיד שלי, ולהשתלב בתחום הטכנולוגי בצבא וגם לאחר מכן. אני מודה על ההזדמנות להיכנס לתוכניות הרובוטיקה, שהעניקו לי ערכים, כישורי חיים, ביטחון ושפתחו בשבילי דלת לעולם הזה.

נגן וידאו